Pengikut

Tuesday, August 24, 2010

Camna nak kreatif? Flash pun tak beli lagi ni......

Emmm... post sebelum ni aku ada mengatakan bahawa manusia kreatif ni boleh jadi kreatif dengan bahan apa yang ada depan mata dia je. Dengan kit lens pun dah boleh jadi kreatif. Yang penting cara kita menyusun komposisi gambar dan teknik. Lagi tinggi imaginasi, lagi power la hasilnya. Di sini aku tunjukkan beberapa gambar yang masih belum diedit dengan mana-mana perisian fotografi. Yang penting, hasilnya hanyalah menggunakan kit len yang dapat sekali waktu beli kamera. Tak payah nak perabis duit beli lens mahal-mahal (buat masa ni la, kalau dah addict nanti, harga lens sebijik kereta pun korang sanggup beli!)


Gambar ni telah di shoot oleh aku menggunakan kamera adik ipar aku D80 menggunakan kit lens
Gambar ni di shoot oleh adik ipar aku. Guna built in flash. Macam fairy tale la pulak!
Gambar ni di shoot oleh rakan baikku Mr. Zaidi semasa kami menjelajah Taman Negara tahun lepas.
Gambar ni di shootkan oleh rakan baikku juga Mrs. Rafyza semasa lawatannya ke Songkla baru-baru ni.
Gambar ni pun di shoot oleh Mrs. Rafyza. Sama macam gambar atas cuma masa je yang tak sama. 
 Gambar ni aku baru ambil semasa Perasmian Kibarkan Jalur Gemilang kat Stadium Perlis baru-baru ni.

No comments: